Organisatie passie als onderdeel van bedrijfscultuur
Iedereen heeft passie, maar het gaat erom dat alle medewerkers van de organisatie dezelfde passie voelen voor de organisatie waarin zij werken. Dat is in principe in elk type organisatie te realiseren. Het gaat echter niet vanzelf, omdat medewerkers geïnspireerd en gebonden moeten worden door de eigen organisatie. Hier is een duidelijke rol weggelegd voor de leiding van de organisatie: door medewerkers aan te spreken op hun werkpassie kan hun gedrag al positief beïnvloed worden. Een gepassioneerde organisatie, waar iedereen weet waarom hij of zij er toe doet en weet, wat de visie, missie en doelen zijn van de organisatie, draagt bij aan een sterke bedrijfscultuur. Een sterke bedrijfscultuur is daarmee een van de belangrijkste drijfveren voor duurzaam succes. De bedrijfscultuur is niet te bedenken of te fabriceren. Cultuur ontstaat, is voortdurend in ontwikkeling en moet door het management in de organisatie worden gevoed en uitgedragen.
Passie verbetert uw reputatie!
Met dezelfde passie voor de organisatie werken is in principe in elk type organisatie te realiseren. Het gaat echter niet vanzelf, omdat medewerkers geïnspireerd en gebonden moeten worden door de eigen organisatie. In een gepassioneerde organisatie zijn medewerkers loyaal en zorgen zij uiteindelijk voor loyale klanten.
Het is statistisch bewezen dat een gepassioneerde organisatie leidt tot minder verzuim, minder ongevallen, een lager personeelsverloop, maar tevens een hogere klanttevredenheid, meer productiviteit en meer winst.
Organisaties met een hoge mate van passie hebben:
Lees hoe je met passie meer winst kunt maken.
Passie moet onderdeel worden van je organisatie-identiteit. Want wij willen zaken doen met authentieke en eerlijke bedrijven, waar de geïnspireerde medewerkers vol passie werken!
Download dit e-book en lees hoe je tot 4,5x beter kunt presteren.
Profiteer hier van…