Wat doen wij
Het ontwikkelen van een nieuwe identiteit kun je zien als het ondernemen van een reis. Het implementeren van die nieuwe identiteit en het internaliseren van passie in de organisatie is te vergelijken met een cultuurveranderingsproces. De leiding van de organisatie heeft een initiërende rol om dit veranderingsproces te sturen en te begeleiden, maar het moet niet bij een managementexercitie blijven. Als wij daadwerkelijk binnen de organisatie passie willen gaan beleven, dan zullen we dit met zijn allen moeten doen, en dan moet het van binnenuit komen.
Weerstanden
Velen zijn vaak bang om te veranderen. Het roept weerstand op, omdat we de vertrouwde omgeving moeten verlaten en op weg gaan naar een nieuwe omgeving. In het model van Knoster zijn de ingrediënten strategie, consensus, vaardigheden, prikkels, middelen en plan van aanpak voor succesvolle verandering. Bij een goede mix ontstaat duidelijkheid, commitment, vertrouwen, acceptatie, enthousiaste en koersvastheid. Ontbreekt een ingrediënt dan krijg je het tegengesteld effect.
Succesfactoren
Om veranderingsprocessen goed te kunnen begeleiden hebben wij een plan van aanpak ontwikkeld dat is gebaseerd op het bekende 8-stappenplan van John P. Kotter, de Amerikaanse hoogleraar organisatiekunde en veranderingsmanagement aan de Harvard-universiteit. Het plan van aanpak bestaat uit de volgende stappen:
Lees hoe je met passie meer winst kunt maken.
Passie moet onderdeel worden van je organisatie-identiteit. Want wij willen zaken doen met authentieke en eerlijke bedrijven, waar de geïnspireerde medewerkers vol passie werken!
Download dit e-book en lees hoe je tot 4,5x beter kunt presteren.
Profiteer hier van…