Uw organisatie identiteit

hoofd hart ziel identiteit

De rationele identiteit komt tot uiting in de kernwaarden en kernthema’s van de organisatie. De kernwaarden worden gevormd door het antwoord op de vraag “Waarom de organisatie bestaat?” en de daaruit volgende visie- en missie statements. De kernthema’s kunnen worden vastgesteld aan de hand van de SWOT tabel, de Unique Buying Reasons en de ambitie die de onderneming heeft.
De emotionele identiteit wordt vooral bepaald door de stijl van zakendoen en daarmee het gedrag van de medewerkers. Het gedrag van de medewerkers heeft een belangrijke invloed op het imago van de organisatie zoals dit door de markt wordt ervaren. Passie kan als onderdeel van gedrag helpen om ons te positioneren. Gepassioneerde organisaties zijn ook succesvoller, omdat zij krachtiger, creatiever en innovatiever zijn.
Door de visie, missie en waarden van uw organisatie te verbinden met uw streven om het hoofd, hart en de ziel van uw klanten aan te spreken bepalen wij uw sociale identiteit.
Wij inventariseren uw visuele huisstijl en onderzoeken of deze nog past bij uw visie, missie en de ambitie van uw organisatie. Wij letten daarbij ook op het gebruik van logo’s, kleuren, lettertypen, vormen en ondersteunende teksten.

Zorgen dat het intern gaat branden

Met een nieuw logo kunt u het gedrag van uw medewerkers veranderen. Zij bepalen met hun gedrag voor een belangrijk deel de reputatie van uw organisatie. Daarom is het belangrijk dat zij begrijpen waar de organisatie voor staat. Medewerkers moeten niet alleen gemotiveerd worden, maar vooral geïnspireerd worden. Met ons internal branding programma zorgen wij er voor dat de passie voor de organisatie intern gaat branden.

Een gepassioneerde organisatie, waar iedereen weet waarom hij of zij er toe doet en weet, wat de ambitie en passies zijn van de organisatie, draagt bij aan een sterke bedrijfscultuur. Een sterke bedrijfscultuur is een belangrijke drijfveer voor duurzaam succes.

identiteit

Vraag je af ‘waarom?’

Met een nieuw logo kunt u het gedrag van uw medewerkers veranderen door te inspireren. Mensen hebben de behoefte aan intrinsieke motivatie. En wie intrinsiek gemotiveerd is heeft doorzettingsvermogen en de passie om activiteiten te ondernemen, juist omdat hij of zij dat wil, en niet alleen omdat het moet.

De Britse management goeroe Simon Sinek heeft in zijn boek ‘Start with WHY’ een interessante theorie beschreven hoe menselijk gedrag is te ordenen en te voorspellen. Hij verklaart hoe veel meer we kunnen bereiken als we eraan denken om alles wat we doen te beginnen met de vraag Waarom. Je kunt medewerkers inspireren als ze begrijpen Waarom de organisatie bestaat.

met-passie-ondernemenLees hoe je met passie meer winst kunt maken.

Passie moet onderdeel worden van je organisatie-identiteit. Want wij willen zaken doen met authentieke en eerlijke bedrijven, waar de geïnspireerde medewerkers vol passie werken!

Download dit e-book en lees hoe je tot 4,5x beter kunt presteren.
Profiteer hier van…

download essay rood